با ما در تماس باشید: info@scrumfarsi.ir

بررسی اسپرینت

آشنایی با رویداد بررسی اسپرینت

همان‌طور که در راهنمای اسکرام توضیح داده شده، هدف رویداد بررسی اسپرینت، بازرسی خروجی اسپرینت و تعیین سازگاری‌های آینده است. تیم اسکرام نتایج کار خود را به ذینفعان کلیدی ارائه می‌کند و پیشرفت به سوی هدف محصول را مورد بحث قرار می گیرد.

در طول این رویداد، تیم اسکرام و ذینفعان کارهایی که در اسپرینت انجام شده را مرور می‌کنند و بررسی می کنندچه تغییراتی در محیط آن‌ها رخ داده است. بر اساس این اطلاعات، شرکت‌کنندگان در این رویداد، در مورد قدم‌های بعدی تصمیم گیری می‌کنند. بک‌لاگ محصول نیز ممکن است برای بهرهبردن از فرصت‌های جدید مجددا بازبینی شود. بررسی اسپرینت یک جلسه کاری است و تیم اسکرام باید از محدود کردن آن به یک ارائه خودداری کند.

بررسی اسپرینت یکی مانده به آخرین رویداد اسپرینت است و حداکثر زمان آن برای یک اسپرینت یک‌ماهه چهار ساعت است. برای اسپرینت‌های کوتاه‌تر، این رویداد معمولاً کوتاه‌تر است.

بررسی اسپرینت

عناصر احتمالی بررسی اسپرینت شامل موارد زیر است:

  • شرکت‌کنندگان این رویداد شامل تیم اسکرام و ذینفعان کلیدی دعوت‌شده توسط مالک محصول هستند.
  • اعضای تیم اسکرام توضیح می‌دهند که کدام آیتم‌های بک‌لاگ محصول “انجام‌شده” و کدام “انجام‌نشده” هستند.
  • توسعه‌دهندگان در مورد موفقیت ها، مشکلات و راهکارهای حل مشکلات در اسپرینت صحبت می‌کنند.
  • توسعه‌دهندگان کارهای “انجام‌شده” را نمایش داده و به سوالات در مورد افزایش پاسخ می‌دهند.
  • مالک محصول وضعیت بک‌لاگ محصول را شرح می‌دهد و تاریخ‌های هدف و تحویل احتمالی را بر اساس پیشرفت تا کنون پیش‌بینی می‌کند.
  • کل گروه در تصمیم گیری در مورد اقدامات بعدی همکاری می‌کنند تا رویداد بررسی اسپرینت، ورودی ارزشمندی برای برنامه‌ریزی اسپرینت بعدی فراهم کند.(کارهایی که بهتر است در اسپرینت بعدی انجام شود را مشخص می کنند).
  • بررسی اینکه چگونه تغییرات در بازار یا استفاده احتمالی از محصول ممکن است بر روی ارزشمندترین اقدام بعدی تاثیر بگذارد (بر اساس تغییرات مارکت ممکن است بر اولویت انجام کارها تاثیر بگذارد).
  • مروری بر زمان‌بندی، بودجه، قابلیت‌های احتمالی و بازار برای نسخه‌های بعدی محصول که دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید هستند.

نتیجه بررسی اسپرینت یک بک‌لاگ محصول تجدیدنظر شده است که آیتم‌های احتمالی بک‌لاگ محصول برای اسپرینت بعدی را تعریف می‌کند. بک‌لاگ محصول نیز ممکن است به طور کلی برای بهره‌گیری از فرصت‌های جدید تنظیم شود.

متن اصلی این نوشته در سایت Scrum.org را اینجا بخوانید.