با ما در تماس باشید: info@scrumfarsi.ir

بک‌لاگ محصول

آشنایی با مصنوع اسکرام: بک‌لاگ محصول

بک‌لاگ محصول، طبق توضیحات راهنمای اسکرام، لیستی از نیازمندی‌های محصول است که به ترتیب اولویت مرتب شده و به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود. این لیست تنها منبع کارهایی است که تیم اسکرام انجام می‌دهد.

آیتم هایی از بک‌لاگ محصول که تیم اسکرام می‌تواند در یک اسپرینت انجام دهد، برای انتخاب در جلسه برنامه‌ریزی اسپرینت آماده می‌شوند. افزودن اطلاعات مورد نیاز و بررسی اولویت آیتم ها (پالایش یا Refinement) توسط مالک محصول انجام میگیرد. پالایش یا Refinement  بک‌لاگ محصول شامل شکستن آیتم های بک‌لاگ محصول به آیتم‌های کوچکتر و با اطلاعات دقیق‌تر است. این پالایش فعالیتی دائمی است که شامل افزودن جزئیات مانند توضیحات، ترتیب و اندازه (SP) می‌شود. ویژگی‌ها اغلب برای حوزه هایی کاری مختلف متفاوت هستند.

توسعه‌دهندگانی که کار را انجام می‌دهند مسئول اندازه‌گیری (تخمین سایز تسک) آنها هستند. مالک محصول ممکن است با کمک در درک بهتر آیتم ها بر آن‌ها تأثیر بگذارد. اغلب در پروژه های بزرگ، چندیت تیم‌ اسکرام باهم بر روی یک محصول کار می‌کنند. تمامی این تیم ها از یک بک لاگ محصول استفاده می کنند.

پالایش (اصلاح) بک‌لاگ محصول

پالایش بک‌لاگ محصول، عمل شکستن و تعریف دقیق‌تر موارد بک‌لاگ محصول به آیتم‌های کوچکتر و دقیق‌تر است. اصلاح می‌تواند در هر زمان از اسپرینت، در یک جلسه رسمی یا جلسات متعدد، به صورت مداوم یا در صورت نیاز انجام شود. اگرچه پالایش اجباری نیست، اما تمرین خوبی برای افزایش شفافیت و دقت آیتمهای کاری در بک لاگ محصول است.

تعهد: هدف محصول

هدف محصول، وضعیت محصول در آینده را توصیف می‌کند که می‌تواند به عنوان هدفی برای برنامه‌ریزی تیم اسکرام باشد. هدف محصول در بک‌لاگ محصول قرار دارد. بقیه بک‌لاگ محصول آیتم هایی هستند که با انجام آنها هدف محصول برآورده خواهد شد.

محصول وسیله‌ای برای ارائه ارزش است. دارای مرزهای واضح، ذی نفعان، کاربران یا مشتریان مشخص است. یک محصول می‌تواند یک خدمت (سرویس)، یک محصول فیزیکی یا چیزی انتزاعی‌تر باشد.

هدف محصول، هدف بلندمدت تیم اسکرام است. آن‌ها باید قبل از انتخاب هدف جدید، یک هدف را برآورده یا رها کنند (نمی توانند همزمان بر روز دو هدف کار کنند).

متن اصلی این نوشته در سایت Scrum.org را اینجا بخوانید.